Pilates to ćwiczenia ciała i umysłu. Jego głównym celem jest osiągnięcie równowagi w ciele. Jest to trening, który doskonale rzeźbi mięśnie i wysmukla sylwetkę. Podstawą tej techniki jest uaktywnienie mięśni wewnętrznych, z których istnienia często nie zdajemy sobie nawet sprawy. Metoda ta jest formą terapii o charakterze profilaktyczno-leczniczym. 


W przeciwieństwie do wielu innych form aktywności traktuje klienta-pacjenta holistycznie, łącząc trening ciała z treningiem umysłu. Jest to forma ćwiczeń idealna dla osób unikających wysiłku ze względu na bóle pleców, stawów, słabe mięśnie czy brak kondycji. Jest uważana za najbezpieczniejsza formę aktywności ruchowej, i dlatego mogą go uprawiać również osoby z tzw. grup ryzyka-starsze i z nadwagą.

 

Dzięki ćwiczeniom pilatesa wzmacniają się głębokie mięśnie tułowia, zwiększa się elastyczność ciała, siła i wytrzymałość oraz poprawia koordynację. Przynosi też dobre efekty o osób z zapaleniem stawów, gdyż poprzez dobór odpowiednich ćwiczeń, stymuluje wytwarzanie płynu maziowego. Poprzez delikatne rozciąganie całego ciała pilates wpływa korzystnie na utrzymanie go w dobrym stanie i zapobiega powstawaniu kontuzji układu kostnego, mięśniowego i więzadłowego.

 

Ćwiczenia wykonywane są przy dźwiękach spokojnej, odprężającej muzyki co wpływa kojąco i wyciszająco na umysł. Efekty są widoczne już po kilku tygodniach, ale pod warunkiem, że ćwiczenia były wykonywane systematycznie i pod opieką instruktora.


Nordic Walking jest jedną z najszybciej rozwijających się form aktywności aerobowej na świecie. Wymyślili go Finowie jako formę całorocznego treningu dla narciarzy biegowych. Swoją popularność zawdzięcza temu, że jest prosty i szybki do nauczenia.

 

Opiera się na najbardziej naturalnej formie ruchu jaką jest marsz. Podczas marszu na kijkach wydatek energetyczny wzrasta o 20-40 % co efektywnie wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej. Taki trening uaktywnia 90 % mięśni całego ciała, rozwijając zarówno górną, jak i dolną połowę ciała.Rozwija koordynację oraz poprawia kondycję i wydolność organizmu. Wpływa korzystnie na poprawę wytrzymałości sercowo-naczyniowej. Zwiększa cyrkulację krwi oraz przyspiesza metabolizm.

 

Poprzez zastosowanie kijów łatwiej utrzymuje się prawidłową sylwetkę w marszu a stawy kończyn dolnych i kręgosłup są częściowo odciążone. Używanie w prawidłowy sposób kijków rozwija siłę i wytrzymałość mięśni klatki piersiowej, ramion, karku i grzbietu. Zmniejszają się napięcia mięśni obręczy barkowe oraz zwiększa ruchomość górnego odcinka kręgosłupa. Poza tym poprawia się i wzmacnia naturalny chód poprzez wypracowanie prawidłowej postawy podczas marszu oraz wzmocnienie całego ciała.


Uprawianie Nordic Walkingu w naturalny sposób korzystnie wpływa na odporność gdyż organizm doskonale hartuje się w zmiennych warunkach pogodowych. I do tego wszystkiego jest zdrową i przyjemna formą spotkań towarzyskich. Nie wymaga wielkich nakładów finansowych - jedynie buty sportowe i para kijków. Do zobaczenia na szlaku.